Stop stress med
Stresslægens stresshåndteringsforløb

Forebyg alvorlig stress og sygemeldinger hos medarbejdere med en målrettet indsats straks.

Med tilbuddet om stressforløbet
”Slip dine stresssymptomer på 8 uger”
får medarbejderen effektiv og hurtig hjælp til,
at få sin trivsel og sin arbejdsglæde tilbage.

Stresshåndteringsforløb

Forløbet er til medarbejdere, der oplever stresssymptomer i form af:

  • Problemer med at sove.
  • Hjertebanken i forbindelse med arbejdsopgaver eller situationer i hverdagen, der ikke tidligere har voldt problemer.
  • Manglende overblik og koncentration ved arbejdsopgaver.
  • Udmattelse eller ekstrem træthed. 
  • Åndenød eller trykken for brystet i dagligdags situationer både på jobbet og privat.
  • Hovedpiner, der opstår efter selv kortere perioder med koncentreret arbejde, ved møder eller sociale situationer.
  • Uforklarlig svimmelhed eller ondt i maven.
  • Nedsat effektivitet, måske i form af flere fejl eller ophobning af opgaver, der ikke bliver løst.
  • Manglende arbejdsglæde eller ændring i social omgang med kolleger.
  • Øget sygefravær.

Undgå de langvarige følger af alvorlig stress med
”Slip dine stresssymptomer på 8 uger”

Medarbejderen kan komme i gang med at håndtere sin stress straks ved tilmeldingen – så der er ingen spildtid.

Alle kan få stress, derfor egner online forløbet sig naturligvis både til mænd og kvinder – og medarbejdere i enhver funktion i jeres organisation.

På 8 uger lærer medarbejderen at slippe af med ovennævnte stresssymptomer via

  • online undervisning
  • teori
  • selvreflektionsarbejde
  • sparring med Stresslægen
  • live sessioner
  • mindfulness øvelser

Stresshåndteringsforløbet består af 3 moduler, der hver især fører deltageren et skridt tættere på ro, overskud og arbejdsglæde.

Stressforløbet giver præcis den indsigt og viden, deltageren behøver for stille og roligt at slippe af med sin stress i sit eget tempo.

Stop stress i tide ved at støtte medarbejderen
inden situationen bliver kritisk

Stresssymptomer behøver ikke at ende i en langvarig sygemelding eller en medarbejder i mistrivsel, hvis de bliver stoppet i tide med professionel hjælp.

Stressforløbet er udviklet med baggrund i en stor erfaring og ekspertise med at behandle stressramte hos Stresslæge.dk.
På forløbet bliver medarbejderen i stand til at:

  • Stoppe udviklingen af stresssymptomerne
  • Opnå og fastholde et liv uden stress
  • Anvende mentale værktøjer til at genfinde overblik og arbejdsglæde
  • Bevare og fastholde energi til dagligdagens opgaver.
  • Få en god nattesøvn og blive ”sig selv” igen.

Se indholdet af det 8 uger lange forløb ”Slip dine stresssymptomer på 8 uger” her

Stresslægen står bag dig
- hele vejen

Forløbet er udviklet af læge Trine Rønnov, der er indehaver af Stresslæge.dk.

Hun har personlig erfaring med at være ramt af stress. Med baggrund sine uddannelser som speciallæge i almen medicin, psykoterapeut og mindfulness instruktør har hun udviklet målrettede forløb til stressramte.

Forløbene tager afsæt i forskning og evidensbaseret viden og arbejder professionelt med forebyggelse og behandling af stress.

Forløbet ”Slip dine stresssymptomer på 8 uger” er for lettere stressede, der med forebyggelse er i stand til at stoppe vejen mod stress.

Deltagerne får adgang til et udvalg af den viden og undervisning, som ligger til grund for Stresslæges succesfulde og gennemtestede stressforløb Aldrig Mere Stress Igen (AMSI®), som varer 6 måneder, og som er for de hårdest stressramte, der ofte har været ramt flere gange og som har prøvet ALT.

Stressforløb med tæt opfølgning

Deltagerne på 8 ugers forløbet bliver fra start medlem af en lukket Facebook gruppe, hvor det gennem hele forløbet er muligt at stille spørgsmål til stresslæge Trine Rønnov.
Hver uge kan deltagerne deltage i Stresslægens live sessioner, der giver supplerende viden, indsigt, redskaber og hjælp til stressfrihed.

I forløbet er inkluderet:

  • 34 lydfiler
  • 6 arbejdsark
  • 2 videoer
  • Støtte og besvarelse af spørgsmål i lukket Facebook gruppe
  • Ugentlige live sessioner

Alt materiale fra modulerne er til rådighed indtil en måned efter forløbet er slut.

”Slip dine stresssymptomer på 8 uger” afhjælper følgende symptomer

  • Dårlig søvn – svært ved at falde i søvn eller vågner flere gange i løbet af natten og har svært ved at falde i søvn igen. En bedre søvnkvalitet hjælper til at få glæde, energi og overskud tilbage.
  • Kort lunte – overfor børn, kæreste eller kollegaer, samt medfølgende dårlig samvittighed, fordi det ikke er den person, medarbejderen ønsker eller plejer at være.
  • Koncentrationsbesvær og øget glemsomhed – glemmer fx aftaler og andet i løbet af dagen.
  • Selvbedrag. Hører sig selv sige, at ”det holder op lige om lidt” eller ”det er bare en overgang”, og bruger alle sine fridage på at lade op til at tage på arbejde – uden at det giver en bedring i indsatsen på på jobbet.

Det siger andre om Stresslægens forløb...

DU kom ind i mit liv, lige da jeg havde brug for dig!

”Endelig en person, der kan sætte ord på, hvordan jeg har det.
Vejrtrækningen helt ned i maven og ud gennem munden – bare at høre den sætning virkede beroligende…!
I dag bruger jeg vejrtrækningerne, det er den “medicin”, der virker bedst og ikke mindst med det samme, når jeg har brug for det…
Jeg har altid haft svært ved at bede om hjælp, for jeg kan selv og skal nok vise alle at jeg sagtens kan klare ALT med mine drenge og alt det andet.
Det har været virkelig svært at erkende, at det kan jeg ikke altid alene….
Det, at lytte til livet og smage og dufte… At sætte fuld opmærksomhed ind på nuet, det har været en fantastisk oplevelse og meget nyttigt – men en svær øvelse.
Mindfulness øvelserne gør mirakler for mig…
Dem bruger jeg hver dag og nogen dage flere gange om dagen.

Så TAK FOR DEN HJÆLP DU HAR GIVET MIG.

Jeg har pludselig flere gode dage end jeg har haft længe.
Mit overskud er med små museskridt blevet en lille smule bedre og mit fokus er nu på MIG og mine drenge.
For som du siger : “DU er det vigtigste i dit liv…” ️

Jeg har været enormt glad for dit kursus.

Birgitte️

Jeg kom hurtigt på rette stressfri spor

Online kurset overraskede mig på flere måder – alle positive.

For det første kunne jeg mærke en hurtig bedring.

Allerede helt fra starten af kurset fik jeg nemlig introduktion til at lave små ændringer i min hverdag, som gav hurtig effekt. Jeg kom hurtigt på rette stressfri spor.

Ændringerne var enkle og blev hurtigt en vane for mig, selvom mit udgangspunkt jo var, at jeg ikke kunne presse flere opgaver ind i mit liv, fordi jeg havde så TRAVLT 🙂

Det var også en fordel for mig, at modulerne i online kurset er korte og præcise, så jeg ikke skulle sætte lang tid af til det. Jeg havde jo meget travlt.

Modulerne er nemme at gå til og kommer hele vejen rundt – også inden for emner, jeg slet ikke havde tænkt på havde indvirkning på min begyndende stress.

Jeg sover godt om natten nu, jeg er meget mere rolig, nærværende og nydende, hvor jeg før var utålmodig og irritabel og aldrig slappede af.

Charlotte, Journalist

Mit liv var overophedet. Inderst inde vidste jeg godt, at min kroniske hovedpine, dårlige nattesøvn, kropslige uro og uproduktive tankespind var klassiske stresssymptomer.

Arbejdsmæssigt og privat var jeg mere udfordret end nogensinde før. Der var ikke andet for end at “tage mig sammen”. Jeg var den værste udgave af mig selv; En udmattet, kortluntet, kontrolfreak i konstant overlevelseskamp. Som min mand sagde; “Du er her fysisk, men mentalt er du ikke tilstede,”.

At starte på 8-ugersforløbet var en overvindelse. Kunne jeg tillade mig at prioritere mig selv, når jeg i forvejen svigtede hele vejen rundt?

Stressforløbet hos Trine har været et vendepunkt i mit liv. Jeg blev taget i hånden, med korte info lydfiler, konkrete værktøjer og indsigter, som jeg eksperimenterede med i det små. Men der er svært at ændre vaner. Når jeg tabte pusten, blev jeg venligt ført tilbage på sporet. Jeg måtte geare ned og tage små skidt. “Stress-værktøjerne” gjorde mig godt.

Først blev jeg træt, men stille og roligt kom energien og glæden tilbage. En indsigt, jeg særligt tager med mig fra forløbet er, at det jeg “har lyst til” ofte er noget andet end det jeg egentligt har “brug for”.

For mig er der meget visdom i, at kunne skelne.

Maria, 45 år

En total øjenåbner!

Efter Stresslægens forløb har jeg valgt en ny vej i livet for mig selv. Den hedder Livets vej. Det symboliserer for mig, at jeg nu lever livet, som jeg gerne vil, og at jeg passer på det.

Efter forløbet ser jeg på mig selv med helt andre øjne –  med venlighed og accept. Jeg er holdt op med at slå mig selv i hovedet. Det gjorde jeg alt for meget før og det var en kilde til stress – der var altid noget jeg syntes, at jeg burde…
Nu gør jeg det, jeg mærker er rigtigt. Det gør en kæmpe forskel i mit liv og for min stress!

Helle

Jeg har gennemført et 8 ugers stressforløb hos Stresslæge.dk ved Trine Pibemose Rønnov. Jeg havde ingen betænkeligheder ved at starte hos Trine, da hun for mange år siden var min praktiserende læge.

Trine ved, hvad hun taler om og gør det nemt at forstå processen i hendes arbejde. Mange af tingene er så banale, men mega svære at få indopereret i sig selv, når man er nået derud hvor tingene bare er filtret sammen. Jeg har lært at tage vare på mig selv og gå med mine egne behov i stedet for at behage andre.

Mig-tid er nyt for mig og det udforsker jeg rigtig meget. Meditation og yoga er også nyt – det øver jeg mig også meget på. Under forløbet fik jeg “ryddet op” i en masse gammelt bagage, som jeg ikke ellers havde overskud til. Jeg vil varmt anbefale Stresslæge.dk

Anja

Tag stress alvorligt

Det er altafgørende, at både medarbejder og arbejdsgiver tager stress alvorligt og begynder på det allerede ved de første tegn på stresssymptomer.

Kun ved en aktiv indsats, kan man stoppe den negative stressspiral og undgå at ende med en medarbejder, der bliver alvorlig syg af stress.

Kontakt Stresslæge.dk, hvis der er spørgsmål om stressforløbet på 8 uger, du ikke har fået svar på.

Skriv til os på info@stresslaege.dk

Brug for en afklarende samtale omkring din stress?Se mere her